[InterPress] Դարի ականատեսը. Արա Գյուլերը թողեց Ստամբուլը 90 տարեկանում

October 24, 2018

Իր ժառանգության մասին խոսելիս նա զուսպ էր: Նա այն լուսանկարիչն էր, որը լուռ վավերագրում էր հայկական ներկայությունը Թուրքիայում. այն, ինչ մնացել էր:
4 տարի առաջ, երբ Արա Գյուլերին ինտենսիվ խնամքի տակ վերցրին, անմիջապես լուրեր տարածվեցին աշխարհահռչակ լուսանկարչի՝ կյանքից հեռանալու մասին: Շատ չանցած Գյուլերը լուսանկար հրապարկեց ինստագրամում. նա հոսպիտալում պառկած  մատ էր ցույց տալիս այս բամբասանքները տարածողներին:
Նա անհամբեր էր անհեթեթությունների նկատմամբ, ու նրա լուսանկարներն արտացոլում են ճշմարտությունը, որքան հնարավոր է, ուղիղ ասելու հաստատուն հավատքը: Ի վերջո, երիկամների անբավարարությունից չորեքշաբթի երեկոյան մահացավ Գյուլերը՝ իր ետևում թողնելով լուսանկարչական մեծ ժառանգություն՝ ավելի քան 800 հազար նեգատիվ, որոնք գիտնականների համար տասնամյակների ուսումնասիրության թեմա կլինեն:



Կարդացեք նաև.



Գյուլերը ծնվել է 1928-ին Ստամբուլի հայկական ընտանիքում: Քաղաքի արվեստագետների համայնքին ներկայացավ վաղ հասակում: Հաճախելով Հայկական կենտրոնական դպրոց՝ մասնակցել է նաև թատերական դասընթացների: Սա նրա կիրքն էր, որն ուղղակիորեն ազդել է հետագա լուսանկարչական աշխատանքի վրա: Կինոստուդիայում կարճատև աշխատանքից հետո սկսեց ժուռնալիստիկայով զբաղվել: 1950-ին աշխատանքի անցավ «Yeni Istanbul» թերթում, ինչն էլ նրան վերջնականապես տարավ դեպի ֆոտոխցիկը:
Դրամատիկ դետալներ որսալու ի ծնե տաղանդը Գյուլերին շուտով բերեց հայտնի նկարազարդ «Հայաթ» ամսագրի ֆոտոյի բաժին, և նա սկսեց համագործակցել Թուրքիայի գլխավոր թերթերի հետ։ 30 տարեկանում նա արդեն հոնորարներ էր ստանում միջազգային այնպիսի հեղինակավոր մեդիա կորպորացիաներից, ինչպիսիք են «Time-Life»-ը, «Paris Match»-ը, «Stern»-ը և «British Sunday Times»-ը։
Այդ աշխատանքները գրավեցին Հենրի Քարթիեր-Բրեսոնի ուշադրությունը, ով 1961-ին հրավիրեց Գյուլերին՝ միանալու «Magnum» ֆոտո գործակալությանը, բեկումնային պահ, որը պետք է ապահովեր լուսանկարչի միջազգային հռչակը։

Շարունակությունը՝ InterPress.am-ում





Հետևեք newmag-ին Telegram-ում և Instagram-ում