Ի՞նչը ձեր երեխային կդարձնի հանճար
Ինչո՞ւ են երկու լեզու իմացող երեխաները դառնում ավելի խելացի
Այն երեխաները, որոնց հետ վաղ տարիքում խոսում ենք երկու տարբեր լեզուներով, մեծանալով նրանք ունենում են ճանաչողական և իմացական ավելի մեծ առավելություն մյուս երեխաների նկատմամբ:
Մանկական զրույցները, ինչքան էլ բնորոշ են երեխաներին, լեզու չեն համարվում:
Երկու լեզու իմացող երեխաները ավելի լավ են լուծում խնդիրները: Այն պատճառով չէ, որ փոքր երեխաները ունեն քիչ խնդիրներ:Նրանց այդ հմտությունը կօգնում է ավելի արագ զարգանալ: Արդյունքը կերևա ապագայում, երբ երեխաները դառնան ավելի հասուն:
Որտեղի՞ց մենք սա գիտենք
Բազմաթիվ հետազոտությունների արդյուքները ցույց են տվել, որ մի քանի լեզու իմացող մարդիկ ուղեղի երկու կիսագնդերի միջև ունեն հաղորդակցման լավ զարգացած համակարգ:
Վաշինգտոնի համալսարանի գիտնականները փորձ են արել մինչև 11 ամսական երեխաների շրջանում: Հետազոտությանը մասնակցել է 16 երեխա: Նրանցից 8-ը մեծանում են այն ընտանիքներում, որտեղ խոսում են միայն անգլերեն լեզվով: Մնացածը` այն ընտանիքներում, որտեղ միմյանց հետ շփվում են և՛ անգլերեն, և՛ իսպաներեն:
Պարզվեց, որ երկլեզու միջավայրում մեծացող երեխաները ակտիվ արձագանքում են իսպաներեն և անգլերեն լեզուներին, իսկ այն երեխաները, որոնք իրենց առօրյայում լսում են միայն անգլերեն լեզու, իսպաներեն լեզուն հասկանում են` որպես ֆոնային աղմուկ:
Սա նշանակում է, որ մինչև երեխան սկսում է արտաբերել բառեր և խոսել, նա խոսքը իր ականջով ճանաչելու ու տարբերելու հնարավորություն ունի:
Ավելի կարևոր է այն, որ երկլեզու միջավայրում մեծացող երեխաները, արձագանքելով իսպաներեն և անգլերեն խոսքին, ցույց են տվել անսովոր նյարդային ռեակցիաներ:Գիտնականները նրանց ուղեղի այն հատվածում, որը պատասխանատու է վերլուծական հմտությունների և որոշումների կայացման համար, գրանցել են ակտիվ աշխատանք: Միայն մեկ լեզվին սովոր երեխաների ուղեղի այդ հատվածումհետազոտության ժամանակ ոչ մի փոփոխության չի նկատվել:
Ի՞նչ է սա նշանակում
Երբ երեխան լսում է միանագամից երկու լեզու, նա սովորում է տարբերել մեկը մյուսից: Սա էլ հենց այն ճանաչողական խնդիրն է, որն իր մեջ ներառում է ուղեղի այդ հատվածի աշխատանքը:
Երեխան ուղեղի այդ հատվածն օգտագործում է շատ ակտիվ, իսկ այդտեղ տեղի ունեցող աշխատանքը զարգացնում է վերլուծական մտածողությունն ու որոշում կայացնելու ունակությունը:
Հետևաբար երկլեզու միջավայրի երեխաները ոչ միայն միանգամից սերտում են երկու լեզու, այլ նաև արագ զարգացնում են շրջական միջավայրը ճանաչելու ու ճանաչողական այլ հմտություններ:
Այսպիսով, այն երեխաները, որոնք մանկուց սովորում են երկու լեզու, ստանում են հսկայան առավելություն. նրանք կապ են ստեղծում ուղեղի այն հատվածների միջև, որոնք անհրաժեշտ են ճկուն մտածողության և խնդիրներ լուծելու համար: