[Պատմական] Առաջին անգամ  ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ը Բարի կամքի դեսպան է նշանակել փախստականի

[Պատմական] Առաջին անգամ ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ը Բարի կամքի դեսպան է նշանակել փախստականի

ՅՈՒՆԻՍԵՖԸ-ի Բարի կամքի դեսպան դարձած Մազունը աղջիկների կրթության ջատագով է դարձել 2013թ.-ին՝Սիրիան լքելուց հետո:

Փախստականների օրվա կապակցությամբ ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ը հայտարարեց կրթության ակտիվիստ և սիրիացի փախստական 19-ամյա Մազուն Ալմելեհանին (Muzoon Almellehan) Բարի կամքի դեսպան նշանակելու մասին: Ալմելեհանին ամենաերիտասարդ Բարի կամքի դեսպանն է: Այս նշանակումը կարևորվում է նաև նրանով, որ Մազունը փախստականի կարգավիճակ ունեցող առաջին անձնավորությունն է, որ դարձել է Բարի կամքի դեսպան:

Մազունն աջակցություն է ստացել ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ից Հորդանանի Զաաթարիի փախստականների ճամբարում ապրելու օրերին՝ դրանով շարունակելով Բարի կամքի դեսպան Օդրի Հեփբերնի ճանապարհը: «Նույնիսկ մանուկ հասակում ես գիտեի, որ կրթությունն իմ ապագայի համար էական է, այնպես որ, երբ լքեցի Սիրիան, միակ բանը, որ ինձ հետ վերցրեցի, իմ գրքերն էին»,- պատմում է Մազունը: – «Որպես փախստական՝ ես ականատես եմ եղել այն բանի, թե ինչ է լինում, երբ երեխաները ստիպված են լինում ամուսնանալ մինչև չափահասությունը կամ ֆիզիկական աշխատանք կատարել: Նրանք կրթություն չեն ստանում, հետևաբար՝ ապագայում զրկված են լինում հնարավորություններից: Այդ է պատճառը, որ հպարտ եմ աշխատել ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի հետ՝ այս երեխաների ձայնը լսելի դարձնելու համար՝ դրանով իսկ աջակցելով նրանց դպրոց հաճախելուն»:

2013թ.-ին Մազունն ընտանիքի հետ լքել է Սիրիան, Հորդանանում երեք տարի ապրել որպես փախստական, որից հետո բնակություն է հաստատել Մեծ Բրիտանիայում: «Մազունի խիզախության և տոկունության պատմությունը մեզ բոլորիս ոգեշչնում է: Մենք հպարտ ենք, որ նա դարձել է ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի և աշխարհի երեխաների Բարի կամքի դեսպանը», -նշեց ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի գործադիր տնօրենի տեղակալ Ջասթին Ֆորսիթը (Justin Forsyth):

Մազունը վերջերս ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի հետ մեկնել է Չադ՝ երկիր, որտեղ հակամարտության գոտիներում բնակվող տարրական դպրոցական տարիքի տղաներից թվով երեք անգամ ավելի աղջիկներ դպրոց չեն հաճախում: Նա հանդիպել է երեխաների, ովքեր Չադ լճի շրջանում Բոքո հարամ հակամարտության պատճառով դպրոց չեն հաճախում: Չադից վերադառնալուց հետո Մազունն աշխատում է բարձրացնել հանրության իրազեկվածության մակարդակն այն մասին, թե հակամարտությունների պատճառով իրենց երկրները լքած երեխաները կրթություն ստանալու ճանապարհին ինչ խնդիրների առջև են կանգնում:

Ըստ գնահատականների, հակամարտությունների գոտիներում ապրող տարրական և միջին դպրոցի տարիքի 25 միլիոն երեխա դպրոց չի հաճախում: Փախստականի կարգավիճակում ապրող երեխաների միայն կեսն է տարրական դպրոց հաճախում և քառորդից էլ քիչ՝ միջին դպրոց:

Արտակարգ իրավիճակներում հայտնված երկրների կրթությունը չափազանց քիչ ֆինանսավորում է ստանում: 2010թ.-ից մարդասիրական օգնությանը հատկացվող ֆինանսավորման երկու տոկոսից էլ պակասն է հատկացվում կրթությանը: Տարեկան 8.5 միլիարդ դոլար է հարկավոր այս պակասը լրացնելու համար:

Կարևոր փաստեր

  • Ողջ աշխարհում 50 միլիոն երեխա տեղահանվել է, որից 28 միլիոնը լքել է իրենց տները հակամարտությունների պատճառով: Միլիոնավոր այլ երեխաներ արտագաղթի ճամփան են բռնում ավելի լավ ու ապահով կյանքի փնտրտուքով:
  • Փախստական երեխաներն ու դեռահասները հինգ անգամ ավելի հավանական է, որ դպրոց չհաճախեն, քան իրենց ոչ փախստական հասակակիցները
  • Հակամարտությունների ազդեցությունը կրող աղջիկները 2.5 անգամ ավելի հավանական է, որ դպրոց չհաճախեն, քան տղաները:
  • Ձգձգված ճգնաժամերը բարդ խնդիրներ են ստեղծում: Երեխաները միջին հաշվով 17 տարի անց են կացնում տեղահանվածի կարգավիճակում, իսկ դա գրեթե ողջ մանկություն է:

Unisef.am

Գրել կարծիք