FrancoFest 2024 / Հոկտեմբերի 12FrancoFest 2024 / Հոկտեմբերի 12FrancoFest 2024 / Հոկտեմբերի 12FrancoFest 2024 / Հոկտեմբերի 12FrancoFest 2024 / Հոկտեմբերի 12FrancoFest 2024 / Հոկտեմբերի 12FrancoFest 2024 / Հոկտեմբերի 12FrancoFest 2024 / Հոկտեմբերի 12FrancoFest 2024 / Հոկտեմբերի 12FrancoFest 2024 / Հոկտեմբերի 12
Գլխավոր Հոդվածներ

ԲԱՑԱՌԻԿ. Հ. Քեշիշյանի տաղանդավոր10 դերասանները. Ար

ԲԱՑԱՌԻԿ. Հ. Քեշիշյանի տաղանդավոր10 դերասանները. Արսեն Գրիգորյան (ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ)

Ես զրուցում եմ մարդկանց հետ, ովքեր հաճախ են հայտնվում են նաև իմ նկարահանման տաղավարում և ովքեր այսօր ստեղծում են հայ դերասանական դպրոցը. Մի գուցե նոր, մի գուցե հակասական, մի գուցե ոչ այնքան ընդունելի ավագ սերնդի համար, բայց նրանք են այսօր բոլորի շուրթերին և նրանց մասին է խոսում հասարակությունը: Առաջին հյուրը Արսեն Գրիգորյանն է, դերասան, ով որոշել է տեղափոխվել Նյու Յորք: Ինչո՞ւ:


Որովհետև Նյու Յորքի կյանքն ու էներգետիկ դաշտն այնքան մեծ է, որ ես այնտեղ հանդարտ ու սովորական եմ: Այստեղ, երբեմն զգում եմ, որ ինչ որ իմաստով գուցե շատ են:


Կա այնպիսի զգացողություն, որ դու քեզ վատնում ես այն հասարակության մեջ, որտեղ ապրում ես և այն ոլորտում` որտեղ աշխատում ես:


Վատնել, հենց այդ բառով չեմ կարող ասել, բայց երբեմն քամվածություն եմ զգում:


Քամվածություն ինչ իմաստով: Քամվածություն` աշխատանքից հետո հոգնածություն և բավարարվածություն, թե վատ իմաստով, որ քեզ օգտագործել են և դու չես ստացել այն հետադարձ զգացողությունը, որը քեզ անհրաժեշտ է:


Ինձ թվում է հետադարձ վերաբերմունք բավական ստացել եմ ու ստանում եմ դեռ, ինչի համար շատ ուրախ եմ: Բայց ընդհանուր առմամբ օդում, այսպես ասած, անբնական լարվածություն կա, որն ինձ համար անհասկանալի է, Ես աշխատանքից չեմ հոգնում, այլ լիցքավորվում եմ: Ինչքան էլ հոգնած եմ լինում, ես ինձ բավարարված եմ զգում որպես մարդ: Բայց ընդհանուր առմամբ,  մի անբնական լարվածություն կա, որը ոնց որ միշտ պարտավորեցնի: Միայն ինձ չէ, շատերին, ես տեսնում եմ, որ մարդիկ են այդպիսին: Գնում են խանութ, կարող են ուղղակի գնում կատարել, բայց դա անում եմ լարվածությամբ: Թվում է թեկուզ հենց խանութ գնալը պարզապես գործողություն է, բայց մարդիկ դա մի տեսակ ուռճացված գործողության են վերածում:


Խոսենք այն կենսակերպի մասին, որը որ ունես դու: Այն ավելի նման է խաղի իրական կյանքում, թե դու փորձում ես խաղը զատել կյանքից և այն տեղափոխել միայն բեմ:


Ես խաղը միայն բեմում եմ անում, որովհետև շատ սիրում եմ իմ մասնագիտությունը: Ու չեմ կարող դրան վերաբերվել այնպես, որ ամեն առիթի դեպքում օգտագործեմ: Կյանքում բացարձակ չեմ տրվում դրան, ընդհակառակը, կյանքում փորձում եմ ավելի բաց ու անկեղծ լինել` թե դիմացինից ընդունելու, թե արձագանքելու, աշխատում եմ լինել այնպիսին, ինչպիսին այդ պահին ինձ զգում եմ: Կյանքում չեմ խաղում, հիմա անգամ չեմ խաղում:


Թատրոն, կինո, հեռուստատեսություն: Ո՞րն է քո համար առաջնայինը և որտե՞ղ ես քեզ ավելի հարմարավետ զգում:


Միշտ ինձ ավելի հարմարավետ եմ զգացել թատրոնում: Սկզբում, երբ որ ի շնորհիվ քեզ, ես հայտնվեցի հեռուստատեսությունում, սկզբում մի պահ հիասթափվել էի, որովհետև այն կենդանությունը որը որ կա թատրոնում, չկարողացա հենց սկզբում ըմբռնել հեռուստատեսութան մեջ: Բայց, երբ զգացի դա նաև հեռուստատեսությունում,  սկսեցի շատ սիրել նաև հեռուստատեսությունը: Հետաքրքիր է, դրանք իսկապես շատ տարբեր են, բայց մեկը մյուսին երբեք խանգարող չի: Հիմա շատ սիրում եմ ֆիլմում աշխատելը, որովհետև այն էմոցիոնալ դաշտը, որը որ կա նկարահանման հրապարակում, երբ քո շուրջ բաներ է տեղի ունենում, աքշըն, ռեժիսորն ասում է սկսեցինք, և այլն, դու մտնում ես էդ խաղի մեջ... կողքդ նվազագույնը 30-ից ավելի մարդ կա, ու այդ ամեն ինչի հետ մեկտեղ լինել այն էմոցիայի մեջ, որը որ կաս: Այս բոլոր ասպարեզների մեջ, ի դեպ, ես շատ գնահատում եմ Հրաչ քո էմոցիոնալ ներկայությունը որպես մարդ: Ոչ թե պրոֆեսիոնալ, որը կարող է ասել` թե ինչ անել որ դեպքերում, մարդու, որ ներսում է. թե հեռուստատեսությունում, թե թատրոնում, թե կինոյում:


Մեր մասնագիտության մեջ երևի թե ամենակարևոր կետերից մեկն է, ներկա լինել, հնարավորինս փորձել օգտագործել ունակությունները և ցույց տալ ինչի ես ընդունակ: Այ վերջերս նկարահանվեցիր նաև հոլիվուդյան ֆիլմում: Ի՞նչ էր դա, ի՞նչ ֆիլմ էր, ինչպե՞ս հայտնվեցիր այնտեղ:


Այդ պատմությունը շատ հետաքրքիր է: Այդ ժամանակ Նյու-Յորքում էի, Յունիոն Սքուերում, լուսաֆորի տակ սպասում էի, որ լույսը փոխի, փողոցն անցնեմ ու արդեն մոտ 2 ամիս էր այնտեղ էի: Գնացել էի սովորելու: Ինքս ինձ հետ զրույցի մեջ էի: Ասում է` լավ Արսեն` ի՞նչ ես ուզում անել: Ու այդ ժամանակ...


Մեքենան կանգնեց...դուդուկի ձայնով երաժշտություն...


Ու այդ ժամանակ մտածում էի, որ ֆիլ եմ ուզում: Իհարկե ԱՄՆ -ն Հայաստանի նման չէ, որտեղ տարին մեկ կամ երկու ֆիլմ նկարվի, դա մեծ ինդուստրիա է, որ սկսվում է հեռուստատեսությունից, անցնում քասթինգ տնօրենների, պրոդյուսերների, ռեժիսորների ձեռքով ու վերջում հայտնվում է էկրանին: Ու այդ ժամանակ հասկացա, որ փոքր կինոստուդիաների կինոֆիլմում եմ ուզում նկարահանվեմ: Ու հենց դա էի մտածում, ու ստանում եմ զանգ իմ ու քո ընկեր օպերատոր Մկո Մալխասյանից, ով ասում է, Արսեն, չես հավատա, ինձ խնդրել են գտնել հայ դերասանի, որն ԱՄՆ-ում է, որովհետև մի ֆիլմում այդպիսի դեր կա, տաքսու վարորդի դեր պետք է կատարի:


Քշել գիտե՞ս:


Չէ: Ծանոթանում են Կարեն Կարագուլյանի հետ, Կարենն էլ իմ լուսանկարները ուղարկում է ռեժիսոր Շոն Բեքերին: Շոն Բեքերն էլ մի ռեժիսոր է, որը հենց ԱՄՆ-ՈՒՄ մեր մասնագիտության մեջ շատ սիրված մարդ է և անկախ կինոարտադրության ամենամեծ մրցանակներն ունի: Ի  վերջո, Շոնը լուսանկարները նայում է, և հաստատում է: Գնում եմ Լոս-Անջելես, նկարահանումները հենց Հոլիվուդում էին: Դես ես չասացի, որ մեքենա վարել չգիտեմ: Երգիչ Արմեն Պապիկյանը Նյու Յորքում ինձ սովորեցնում է միայն, թե ինչպես պիտի գործի դնեմ շարժիչը, ինչպես մեքենան տեղից շարժեմ: Միայն այդքանը իմանալով, գնում եմ Լոս-Անջելես, մեկ օրում սովորում եմ մեքենա վարել, ու հենց այդ օրը ոտքս ոլորում եմ


Ու ստացվում է կաղ վարորդ...


Այո, վարորդը նաև կաղ է ստացվում: Հաջորդ օրը, նկարահանման եմ գնում ու երբ նստում եմ տաքսին, որով որ պիտի նկարահանվեի, տեսնում եմ, որ փոխանցման տուփը ղեկի վրա է: Դա էլ ուրիշ պանիկա, բայց դե հիմա… Ու գիտես ինչն էր հետաքրքիր, հենց փողոցում վարում եմ մեքենան, հենց իրական երթևեկության մեջ, ներքևից դեմքիս վրա գցված լույսն է, մյուս կողմից տեսախցիկը, պետք է վարեմ, մի հատ էլ հայելիով պետք է նայեմ ու խաղամ, հետո պահեր կային, որ պետք էր պտտվել: Պատկերացնո՞ւմ ես չէ, ինչ պանիկա է, որի արդյունքում ստացվեց այնպիսի մի տաքսու վարորդ, որը ինչպես ուզում, այնպես վարում է:



Մի պահ, երբ որ կարմիր լույսի տակ կանգնած էի, տեսա լուսինը, շատ մեծ, շատ կարմիր: Ու հիշեցի իմ մանկության լուսինը, որի հետ փոքր ժամանակ զրուցում էի: Ու այդ պատկերն ինձ հիշացրեց իմ մանկության անվերջ զրույցը լուսնի հետ: Ռեժիսորն էլ կողքս նստած էր: Այդ պահին չէին նկարում, ու շրջվեցի, ասացի, տեսնում եք ինչ մեծ լուսին է....: Երևի չհասկացավ, մինչդեռ ուզում էի ասել, որ ժամանակին լուսնից խնդրել էի, որ ամերիկյան ֆիլմում նկարվեմ: Ու դա կատարվում էր:



Լավ կերպա՞ր էր այդ տաքսու վարորդը, թե՞ կարծրատիպային էր:


Ես խաղում էի հոմոֆոբի դեր, հայ տղայի կերպար էր, ով գիտի մեկի մասին, որը սեռական այլ կողմնորոշում ունի, և դա նրա համար անընդունելի է: Եվ հետաքրքիրն այն էր, որ թե նկարահանումից առաջ, և նկարահանումների ժամանակ մտածում էի ինչպե՞ս խաղալ: Ասում են կարծրատիպ է չէ` հայ տաքսու վարորդ, հոմոֆոբ, ինչպիսի կերպար պիտի լինի, բայց գիտես ես ոնց լուծումը տվեցի, որ ոչ թե կարծրատիպային դարձավ, այլ մեկը, որի համար սեռական այլ կողմնորոշումն անհասկանալի է` դերի իմ մոտեցումը հենց ինձանից դուրս եկավ: Հույս ունեմ, ու վստահ եմ, որ մարդիկ դիտեն, իմ ոչ մի կերպարին չեն նմանեցնի: Բայց դա այնպիսի մեկը չէր, որ ժեստ է անում, որը ինձ հետ բացարձակ կապ չունի, Ես իմ միջից հանեցի այդ ամեն ինչը:


Ես դասեր վերցրեցի William & Spector ստուդիայում: Շատ լավ դասախոսի մոտ` Բիլ Իսպըրի մոտ, որը Մայզների տեխնիկայի ամենալավ սովորեցնողներից է, ինչի համար ուղղակի երջանիկ եմ: Գիտես ինձ ինչ տվեց...նախ, այն ինչ որ ստացել էի, ոչ թե ինձ բավարար չէր, այլ կարիք կար թարմացնելու: Նախ, կարծես թարմացրեց, հետո այն, ինչ որ չգիտեի, բաց էի նաև դա ընդունելու:


Մայզներն ասում է «Հասնել ճշմարտության հորինված իրավիճակում», Ստանիսլավսկին կարծես թե տարբեր բան չի ասում: Այսինքն հիմքը նույն Ստանիսլավսկին է:

Հիմա այո Ստանլիսլավսկին է, բայց նույն Ստանիսլավսկին վերջում ասել է, որ այն ուղղությունը, որը որ տվել է, հակված է ինչ որ մի առումով դերասանին փակուղում պահելու: Մինչդեռ Մայզներն ասում է` խաղալ երևակայության շնորհիվ, որը անսպառ է:


Նույն Մայզները ասում է, որ երկու տիպի դերասաններ կան, ովքեր անվերապահորեն կատարում են իրենց առջև դրված խնդիրը, չխորանալով  դերի հոգեբանության մեջ և հասնում են լիակատար արդյունքի, և կան դերասաններ, ովքեր ուզում են այդ դերի ներսը տեսնեն, հասկանան: Հիմա դու որ տիպին ես պատկանում:


Դերասանական տարբեր դպրոցներ, տարբեր ձևով են փորձում դերասանին մոտեցնել իրական կերպարին: Ստարսբերգն էլ ասում էր, որ ամենակարևորն էմոցիոնալ հիշողությունն է, այսինքն պետք է կերպարը խաղալիս դու էմոցիոնալ հիշողության միջոցով կառուցես քո կերպարը: Մայզներինը մի փոքր ավելի իրական է:


Մայզները գիտես ինչ է ասում, Եթե դու նույնիսկ կյանքում առիթ չունենաս իմ տեխնիկային անդրադառնալու, որպես դերասան քո տարիների փորձը, պրակտիկան ինտուիտիվ բերելու է դրան:


Բնականաբար, և նկարահանումների ընթացքում իմ տարիների փորձը, այն դերասաններն են ի վերջո, հաջողակ, այսպես ասած ռեժիսորի սիրելին դառնում, ովքեր ավելի իրական են, ավելի արագ են կողմնորոշվում, ավելի արագ կարողանու կառուցել իրենց կերպարը, ի տարբերություն թատրոնի, որտեղ կա  ժամանակ փորձերի, աշխատելու ու հղկելու համար: Լավ թատրոնից խոսենք: Ի՞նչ է կատարվում Կամերային թատրոնում, ի՞նչ ես անում, ի՞նչ նոր բան պետք է անես, կամ ուզում ես անել:


Կամերային թատրոնում «Ի՞նչ տարբերություն, թե ում հետ» ներկայացումն է, որն արդեն վեց տարի խաղում ենք, դա է շարունակվում, «Կառավարական համերգ» ներկայացման մեջ եմ ու Լուսինեն Երնջակյան ուզում է նոր գործ սկսի, որը շատ հետաքրքիր է բեմադրված ամոբղջ աշխարհում: Լուսինեն հիմա ցանկանում է ֆիլմն ու թատրոնը սինթեզել: Հանդիսատեսը միևնույն ժամանակ գալով թատրոն, կարող է նաև ֆիլմ տեսնել, և ներկայացում: Ի դեպ, այս նոր ներկայացման առաջին փորձն այսօր է լինելու:


Թատերական այլ ռեժիսորների հետ համագործակցում ես, բացի Լուսինեից:


Իհարկե, իմ վերջին համագործակցությունը եղել է Վահան Տեր-Բադալյանի հետ «Սիրո Կամուրջ» ներկայացման մեջ: Իհարկե շատ արագ ես ներմուծվեցի, բայց դե Վահանի հետ երկար տարիներ եմ աշխատել, սկսել ենք դեռ Փոքր Թատրոնի ժամանակներից: Արմեն Մազմանյանի հետ աշխատել եմ, իմ ուսուցիչն է եղել: Անգնահատելի է ինձ համար իր ներդրումն իմ մեջ, որպես դերասանի: Աշխատել եմ նաև Արմեն Էլբակյանի հետ: Ես գնացի, սովորեցի ԱՄՆ, մինչդեռ դրանից առաջ Արմեն Էլբակյանը այ էդ կենդանության շունչը անընդհատ հարցնում էր, պահանջում էր քեզանից: Ու եթե մի բան այն չէր, նայում էր, ասում էր` ի՞նչ ես անում, ոնց կարելի է ինձ խաբել: Արմենի հետ իմ պրակտիկան, որպես ռեժիսորի հետ աշխատանքի ինձ շատ օգնեց, շատ բացեց:


Ինձ թվում է Քամիլը պետք է, ինքն ուղղակի ժամանցի, առանց ամբիցիաների, երջանիկ կերպար է, որը որևէ ամբիցիա չունի: Քամիլն ասում է, 10 րոպե, լսեք, առանց խորը փիլիսոփայական մտքերի: Այդ կերպարը դրա համար եմ սիրում ու երբ խաղում եմ, ինքը ինձ ուրախացնում է:


Այսինքն, դու կողմ ես, որ դերասանը անի և սա, և նա, տարբեր բաներ փորձի:


Իհարկե, որովհետև ես հայտնաբերում եմ ինձ տարբեր դերերում, ես այսպիսին էլ կարող եմ լինել: Երբեմն զարմանում եմ ինձ վրա: Օրինակ հենց Նյու Յորքում, գիտե՞ս ինձ ինչն էր ուրախացնում, էնտեղ երբ որ ապրում ես, կարծես աշխարհի հետ շփվես: Ու երբ որ ասենք շփվում եմ ֆրանսիացիների հետ, կամ գերմանացիների, իրենց մշակույթը, սովորույթները լրիվ ուրիշ են: ԻՆձ հայտնաբերում էի, որ օրինակ գերմանացու հետ շփվելիս, ես ինչ որ մի կերպ եմ, ինչպիսին նախկինում չեմ եղել: Ու որպես դերասան էլ է դա ուրախացնում, որ վայ, դա էլ կա իմ մեջ:


Ի՞նչի ես պատրաստ հանուն դերի, հանուն կերպարի ստեղծման:


Ամեն ինչ, դերի համար ես անխնա եմ, մարմինս, սիրտս, հոգիս, միացնում եմ մինչև վերջ:


Սպասում ե՞ս ինչ որ մի բանի, ի՞նչ որ մի հրաշքի մասնագիտության մեջ, մի պահի, որ խաղաղ, ցնցես ու ասես, որ ես եմ:


Նույնիսկ աչքերս լցվեց: Սպասում եմ, ու ներքին մի համոզում ունեմ, որ դա լինելու է, այդ օրը գալու է: Դա իմ մանկության ցանկություններից մեկն է: Գիտեք վերջերս սկսել են տեղի ունենալ բաներ, որ երազում էի մանուկ ժամանակ: Օրինակ, հրավեր է գալիս Տուափսեից: Ու սկսում եմ հիշել, որ դա ուզել եմ: Ես սպասում եմ էտ մեծ բանին ու հավատում եմ, որ դա լինելու է և ուզում եմ մարդիկ էլ իրենք իրենց հավատան:


Newmag © 2011-2024

Կայքը` Future Systems
×