Եթե գիրքը ոչ թե կարդում եք, այլ լսում [աուդիոգիրք], դա հաշիվ չէ՞: Ահա պատասխանը

Եթե գիրքը ոչ թե կարդում եք, այլ լսում [աուդիոգիրք], դա հաշիվ չէ՞: Ահա պատասխանը

Գրքասերների հետ հանդիպման ժամանակ մի կին, առանց կասկածի առիթ տալու, ասաց, որ այս ամսվա համար նախատեսված գրքերը ոչ թե կարդացել, այլ լսել է։ 

Վիրջինա համալսարանի հոգեբան Դենիել Ուիլինգեմին հաճախ են հարցնում, թե արդյոք աուդիոգրքերը ընթերցանության իլյուզիա են ստեղծում: Այդ թեմայով նա երկու գիրք է հրապարակել: Առաջինը նվիրված է, թե ինչպես կարելի է երեխաներին սովորեցնել կարդալ, երկրորդը՝ մեծահասակների և ընթերցանության մասին է: Նրա խոսքով, եթե հարցը դիտարկում ենք կոգնիտիվ հոգեբանության տեսանկյունից, ապա տարբերություն չկա գիրքը կընթերցե՞ք, թե՞ կլսեք: Այսպիսով, աուդիոգրքերը իմացածի իլյուզիա չեն ստեղծում և չեն խաբում:

Նրա հիմնավորումը բազմաթիվ հետաքրքրաշարժ փաստեր է բացահայտում: Օրինակ, լսելը քիչ աշխատատար է, բայց վարձատրությունը գիտելիքի առումով մեծ է

Ըստ Դենիել Ուիլինգեմի, ընթերցելիս երկու հիմնական գործընթաց է կատարվում. ապակոդավորումը կամ տառերը բառերի փոխակերպելը, հնարավորություն է տալիս տեքստի իմաստն ավելի լայն ընկալել, սևեռվել որոշ բառերի վրա և երկար մտածել դրանց վերաբերյալ:


Ընթերցանության թեմայով կարդացեք նաև.


Սակայն ապակոդավորումը դառնում է երկրորդական, երբ անձն արդեն չափահասության տարիքում է լինում: Նրա մոտ սա արդեն ինքնուրույնաբար է տեղի ունենում:

Ըստ ընթերցանության պարզ մոդելի, գիրք կարդալն ավելի հարմար է, քան այն լսելը: Տարբերությունն այն է, որ ձեր ուղեղը սկսում է կուրանալ, երբ լսում եք գիրքը: Ընթերցելիս մարդը հետաքրքիր հատվածներով անցնում է և կարող է դրանք մի քանի անգամ կարդալ՝ եզրակաություններ անելու համար: Աչքերի շարժման 10-ից 20 տոկոսը ռեգրեսիաներ են, որտեղ ձեր աչքերը շարժվում են հակառակ ուղղությամբ: Այդ ռեգրեսիաներից շատերը տեղի են ունենում, երբ մտածում եք:

Նման բան տեղի է ունենում նաև ուղեղի լսողական համակարգում, որը կոչվում է էխո-հիշողություն:

Վստահ եմ այդպիսի դեպք պատահել է ձեզ հետ, երբ որևէ մեկը ինչ-որ բան է ասում, բայց դուք նրան չեք լսում: Եվ միայն նրանց առոգանության փոփոխությունից և խոսակցութան դադարից հետո կարող եք զգալ, որ նա չի խոսում կամ երբ հարց է տալիս ձեզ:  Եվ դուք անհարմար իրավիճակի մեջ եք ընկնում՝ ասելով. ՙՕ՜, Աստված իմ, ես չէի լսում՚:

Ընթերցանության ժամանակ կարևոր է նաև տեսողական հիշողությունը: Հենց սա էլ ամրապնդոում է ձեր ուշադրությունը և հիշողությունը

NYMAG

Գրել կարծիք